Ga naar de inhoud

Hoe bouw je een succesvolle praktijk op?

    Als je afgestudeerd hypnotherapeut bent, ben je blij dat het leren erop zit. Maar je avontuur als hypnotherapeut begint dan pas!

    Hoe krijg je nu een succesvolle praktijk?

    Of je nu wilt of niet, als je een praktijk hebt, ben je ondernemer. Veel therapeuten willen het liefst de hele dag gewoon met hun vak bezig zijn en zich niet te veel bezig houden met marketing, sales en de boekhouding.

    Toch horen al deze dingen erbij.

    Aangezien cliënten inkomen brengen ligt het voor de hand dat je aan marketing doet. Want hoe weten potentiële cliënten anders dat jij er bent en dat je ze kan helpen?

    Je bent boven alles eigenlijk een marketeer, je laat mensen op verschillende manieren weten dat jij de juiste persoon bent op jouw vlak.

    En dan komt de vraag: Wat is dat vlak?

    Is het hypnotherapie in het algemeen?

    Wij weten wel dat je met hypnotherapie bijna alle hulpvragen kunt behandelen, maar dit weten de mensen die op je website komen niet.

    Veel succesvolle ondernemers zijn zo succesvol geworden omdat ze precies weten voor wie ze er zijn en dit ook scherp naar buiten communiceren.

    Als jij een kind hebt dat op school niet kan functioneren, geen vriendjes heeft en het liefst de hele dag thuis zit omdat het niet kan omgaan met prikkels, zou je heel blij zijn met een therapeut die precies dit als expertise heeft, nietwaar?

    Ben jij er voor vrouwen in de overgang die lijden aan allerlei lichamelijke klachten als gevolg van de overgang?

    Of help jij overwerkte managers en directeuren rust en balans in hun leven te brengen nadat zij met een burn-out thuis kwamen te zitten?

    Of word je heel blij van het helpen van kinderen die snel overprikkeld zijn, waardoor zij moeite hebben met focussen en sociale contacten?

    Door je doelgroep scherp te hebben, kun je jouw diensten effectiever aanbieden en je marketingstrategie hierop afstemmen.

    Je bent niet de enige hypnotherapeut in jouw omgeving. Zichtbaarheid is dus cruciaal om ervoor te zorgen dat potentiële cliënten jou vinden, anders gaan ze naar de therapeut op de hoek, die misschien niet eens zo goed is als jij.

    Een tactiek die veel therapeuten nog niet toepassen is deze twee dingen combineren: een duidelijke doelgroep kiezen én die boodschap keer op keer op verschillende manieren herhalen.

    Je hoeft jezelf niet op een schreeuwerige manier verkopen, maar als je interessante dingen weet te vertellen over jouw expertise en daar mensen mee aanspreekt, zetten mensen sneller de stap naar jouw praktijk.